Nemapujúce sa sieťové tlačiarne do Terminálových služieb
Problém: U jedného zákazníka sme riešili pripojenie pobočky pomocou RRAS cez ISA VPN. O tomto riešení ešte napíšem článok. Ale späť k tomuto problému. Z pobočky sa pripajala pani pomocou Terminálových služieb na plochu servera. Pani mala na svojom lokálnom počítači nainštalovanú sieťovú tlačiareň (tlačiareň, ktorá je pripojená priamo do siete, cez Print-server). Pani mohla tlačiť na tlačiarni z lokálného počítača bez problemov. Ale keď sa pripojila na Terminálové služby servera, tak tlačiareň sa jej nenamapovala ako ostatné lokálne tlačiarne. Možno by Vas napadlo, že chýbal ovládač na serveri. Nie, nechýbal. V logoch servera nebol žiaden problém.
Riešenie: Po dlhšom hľadaní sme našli oficiálne KB od Microsoftu (http://support.microsoft.com/kb/302361) v ktorom Microsoft pojednáva o tom, že ak sa názov TCP/IP portu nezačína jedným zo slov “USB”, “COM” a “LPT”, tak tlačiareň sa nenamapuje na server Terminálových. Takže z toho mi vyplýva, že štandardne dokáže klient namapovať tlačiarne pripojené cez USB, COM alebo LTP porty (resp. tie sú tak štandardne pomenované).
Tento problém bol publikovaný už v roku 2007 a Microsoft nie je schopný to opraviť. Jedine si môžete u seba v registroch zmeniť správanie sa RDP klienta. Táto zmena je popísaná v horeuvedenom KBčku.
napadne mi to pripomina problem jednej nemenovanej tety… 😀 😀
Ktorej tety? 🙂